Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
Jak zostałam wiedźmą
Spektakl przeznaczony dla widzów od 8 lat.
...a jak już zasną, to nie śni im się nic ładnego, nie,
tylko że mają więcej, więcej, więcej, więcej –
albo że mają mniej, mniej, mniej, mniej, ciągle mniej,
prawie nic.
Dorota Masłowska, Jak zostałam wiedźmą
Tak jak współczesne krainy snów różnią się od dawnych, tajemniczych, tak współczesne bajki różnią się od klasycznych. Dorota Masłowska, jedna z najbardziej poczytnych polskich pisarek, w swym jedynym tekście napisanym dla dzieci, zaprasza nas w podróż do baśni współczesnej. Baśni wypełnionej dzisiejszymi postaciami, jak Pracownik stacji benzynowej, Kasjerka hipermarketu, Konsultantka firmy kosmetycznej czy Mama ćwicząca taekwondo oraz dzisiejszymi gadżetami: iPhonem, iPuderniczką i samochodami.
Wygłodniała Wiedźma wyrusza na poszukiwanie niegrzecznego dziecka, idealnego do schrupania. Znajduje Dziewczynkę, jednakże elektroniczny wykrywacz dobra wyraźnie wskazuje, że dziecko jest zbyt dobre, wobec czego może okazać się trujące. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji staje się zmieszanie Dziewczynki z jakimś niegrzecznym Chłopcem. Używając Pyłu Sennego, dzięki któremu przeniosą się do Snu Krainy i atomizera Podmiana Myśli, Wiedźma wyśle Dziewczynkę na poszukiwanie niegrzecznego Chłopca. Podróż okaże się brzemienna w skutkach dla Wiedźmy, dla Dziewczynki oraz pozostałych bohaterów. W jej trakcie poznamy bolączkę współczesnego świata - plagę wszechogarniającego konsumpcjonizmu. Dorota Masłowska, niezwykle umiejętnie i nienachalnie, prowadzi wątek wiecznego nienasycenia, zarówno dzisiejszych dorosłych, jak i dzieci, ich manii kupowania wszystkiego, ślepej podatności na reklamę, nigdy niezaspokojonego głodu posiadania. Głód ten wdarł się nawet w ludzkie sny. Podążając przez miasto i zaglądając ludziom w okna Wiedźma zauważa, że pragnienie więcej jest nie tylko wypowiadane i realizowane na jawie, ale też we śnie.
W spektaklu poetycki tekst Doroty Masłowskiej jest mówiony i śpiewany. Muzykę do współczesnych songów napisał Łukasz Damrych, towarzyszą nam one od początku, zbliżając sztukę do musicalu.
...a jak już zasną, to nie śni im się nic ładnego, nie,
tylko że mają więcej, więcej, więcej, więcej –
albo że mają mniej, mniej, mniej, mniej, ciągle mniej,
prawie nic.
Dorota Masłowska, Jak zostałam wiedźmą
Tak jak współczesne krainy snów różnią się od dawnych, tajemniczych, tak współczesne bajki różnią się od klasycznych. Dorota Masłowska, jedna z najbardziej poczytnych polskich pisarek, w swym jedynym tekście napisanym dla dzieci, zaprasza nas w podróż do baśni współczesnej. Baśni wypełnionej dzisiejszymi postaciami, jak Pracownik stacji benzynowej, Kasjerka hipermarketu, Konsultantka firmy kosmetycznej czy Mama ćwicząca taekwondo oraz dzisiejszymi gadżetami: iPhonem, iPuderniczką i samochodami.
Wygłodniała Wiedźma wyrusza na poszukiwanie niegrzecznego dziecka, idealnego do schrupania. Znajduje Dziewczynkę, jednakże elektroniczny wykrywacz dobra wyraźnie wskazuje, że dziecko jest zbyt dobre, wobec czego może okazać się trujące. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji staje się zmieszanie Dziewczynki z jakimś niegrzecznym Chłopcem. Używając Pyłu Sennego, dzięki któremu przeniosą się do Snu Krainy i atomizera Podmiana Myśli, Wiedźma wyśle Dziewczynkę na poszukiwanie niegrzecznego Chłopca. Podróż okaże się brzemienna w skutkach dla Wiedźmy, dla Dziewczynki oraz pozostałych bohaterów. W jej trakcie poznamy bolączkę współczesnego świata - plagę wszechogarniającego konsumpcjonizmu. Dorota Masłowska, niezwykle umiejętnie i nienachalnie, prowadzi wątek wiecznego nienasycenia, zarówno dzisiejszych dorosłych, jak i dzieci, ich manii kupowania wszystkiego, ślepej podatności na reklamę, nigdy niezaspokojonego głodu posiadania. Głód ten wdarł się nawet w ludzkie sny. Podążając przez miasto i zaglądając ludziom w okna Wiedźma zauważa, że pragnienie więcej jest nie tylko wypowiadane i realizowane na jawie, ale też we śnie.
W spektaklu poetycki tekst Doroty Masłowskiej jest mówiony i śpiewany. Muzykę do współczesnych songów napisał Łukasz Damrych, towarzyszą nam one od początku, zbliżając sztukę do musicalu.
Mała Syrenka
Dla widzów od 7 lat.
Klasyczna bajka Andersena doczekała się wielu adaptacji, łącznie z najbardziej znaną wersją wytwórni Disney. Czy jednak jest to historia ze szczęśliwym zakończeniem? Czy wyzbywanie się głosu w zamian za miłość księcia jest dobrym pomysłem? Czy książę naprawdę chciałby spędzić życie z dziewczyną, z którą nie może się porozumieć? I czy główna bohaterka miałaby szansę na porozumienie się z ludźmi gdyby na przykład nauczyła się pisać, albo posługiwać językiem migowym? Te pytania pojawią się w najnowszej adaptacji, którą napisze Maria Wojtyszko na zamówienie Teatru Arlekin. Autorka znana ze sztuk, które w sposób krytyczny podchodzą do stereotypów na temat płci, rodziny i wychowania dzieci, wydobędzie z historii jej feministyczny aspekt. Przy tym spektakl będzie niepozbawiony poczucia humoru i dystansu, którego wymaga twórczość dla widzów w wieku szkolnym. „Mała Syrenka” będzie przedstawieniem, które dzięki formie nowoczesnego musicalu będzie dialogować z filmem i ukazywać inne możliwości interpretacyjne tej samej opowieści. Uwypuklony zostanie wątek żądzy przygód, charakter syrenki i jej wrodzona ciekawość świata. Fakt, że bohaterowie pochodzą z dwóch skrajnie różnych środowisk będzie problematyzowany jako bardzo dzisiaj istotna kwestia różnic kulturowych.
Klasyczna bajka Andersena doczekała się wielu adaptacji, łącznie z najbardziej znaną wersją wytwórni Disney. Czy jednak jest to historia ze szczęśliwym zakończeniem? Czy wyzbywanie się głosu w zamian za miłość księcia jest dobrym pomysłem? Czy książę naprawdę chciałby spędzić życie z dziewczyną, z którą nie może się porozumieć? I czy główna bohaterka miałaby szansę na porozumienie się z ludźmi gdyby na przykład nauczyła się pisać, albo posługiwać językiem migowym? Te pytania pojawią się w najnowszej adaptacji, którą napisze Maria Wojtyszko na zamówienie Teatru Arlekin. Autorka znana ze sztuk, które w sposób krytyczny podchodzą do stereotypów na temat płci, rodziny i wychowania dzieci, wydobędzie z historii jej feministyczny aspekt. Przy tym spektakl będzie niepozbawiony poczucia humoru i dystansu, którego wymaga twórczość dla widzów w wieku szkolnym. „Mała Syrenka” będzie przedstawieniem, które dzięki formie nowoczesnego musicalu będzie dialogować z filmem i ukazywać inne możliwości interpretacyjne tej samej opowieści. Uwypuklony zostanie wątek żądzy przygód, charakter syrenki i jej wrodzona ciekawość świata. Fakt, że bohaterowie pochodzą z dwóch skrajnie różnych środowisk będzie problematyzowany jako bardzo dzisiaj istotna kwestia różnic kulturowych.
Mała Syrenka - Premiera
Dla widzów od 7 lat.
Klasyczna bajka Andersena doczekała się wielu adaptacji, łącznie z najbardziej znaną wersją wytwórni Disney. Czy jednak jest to historia ze szczęśliwym zakończeniem? Czy wyzbywanie się głosu w zamian za miłość księcia jest dobrym pomysłem? Czy książę naprawdę chciałby spędzić życie z dziewczyną, z którą nie może się porozumieć? I czy główna bohaterka miałaby szansę na porozumienie się z ludźmi gdyby na przykład nauczyła się pisać, albo posługiwać językiem migowym? Te pytania pojawią się w najnowszej adaptacji, którą napisze Maria Wojtyszko na zamówienie Teatru Arlekin. Autorka znana ze sztuk, które w sposób krytyczny podchodzą do stereotypów na temat płci, rodziny i wychowania dzieci, wydobędzie z historii jej feministyczny aspekt. Przy tym spektakl będzie niepozbawiony poczucia humoru i dystansu, którego wymaga twórczość dla widzów w wieku szkolnym. „Mała Syrenka” będzie przedstawieniem, które dzięki formie nowoczesnego musicalu będzie dialogować z filmem i ukazywać inne możliwości interpretacyjne tej samej opowieści. Uwypuklony zostanie wątek żądzy przygód, charakter syrenki i jej wrodzona ciekawość świata. Fakt, że bohaterowie pochodzą z dwóch skrajnie różnych środowisk będzie problematyzowany jako bardzo dzisiaj istotna kwestia różnic kulturowych.
Klasyczna bajka Andersena doczekała się wielu adaptacji, łącznie z najbardziej znaną wersją wytwórni Disney. Czy jednak jest to historia ze szczęśliwym zakończeniem? Czy wyzbywanie się głosu w zamian za miłość księcia jest dobrym pomysłem? Czy książę naprawdę chciałby spędzić życie z dziewczyną, z którą nie może się porozumieć? I czy główna bohaterka miałaby szansę na porozumienie się z ludźmi gdyby na przykład nauczyła się pisać, albo posługiwać językiem migowym? Te pytania pojawią się w najnowszej adaptacji, którą napisze Maria Wojtyszko na zamówienie Teatru Arlekin. Autorka znana ze sztuk, które w sposób krytyczny podchodzą do stereotypów na temat płci, rodziny i wychowania dzieci, wydobędzie z historii jej feministyczny aspekt. Przy tym spektakl będzie niepozbawiony poczucia humoru i dystansu, którego wymaga twórczość dla widzów w wieku szkolnym. „Mała Syrenka” będzie przedstawieniem, które dzięki formie nowoczesnego musicalu będzie dialogować z filmem i ukazywać inne możliwości interpretacyjne tej samej opowieści. Uwypuklony zostanie wątek żądzy przygód, charakter syrenki i jej wrodzona ciekawość świata. Fakt, że bohaterowie pochodzą z dwóch skrajnie różnych środowisk będzie problematyzowany jako bardzo dzisiaj istotna kwestia różnic kulturowych.
O dwóch takich, co ukradli księżyc
Dla widzów od 5 lat.
Propozycja Arlekina jest współczesną, rozśpiewaną inscenizacją znanej powieści Kornela Makuszyńskiego o dwóch niegrzecznych i leniwych braciach, którzy swoim zachowaniem zatruwają życie rodziny i rodzinnej wsi. Jacek i Placek, bo tak nazywają się bliźniacy, spędzają całe dnie na wygłupach, leniuchowaniu, dokuczaniu innym a nawet na kradzieżach… Ponieważ nie zamierzają się uczyć ani pracować w przyszłości, pewnego dnia postanawiają ukraść złoty księżyc i sprzedać go, aby mieć pieniądze na swoje próżniacze życie. Ruszają więc w długą i pełną przygód podróż, która całkowicie ich odmieni… Spotykają na swojej drodze całą galerię rozmaitych postaci jak matka z Bagien, pelikany, rój pszczół, zbójców czy nieborak. Czy odnajdą w niej siebie i trafią do mamy? Czy dotkną i poczują, co w ich życiu ważne? Czym będzie dla nich wspólna droga w nieznane, i wreszcie – czym jest dla nich, a także i ich rówieśników, dzisiejszych kilkulatków, poczucie straty…
Propozycja Arlekina jest współczesną, rozśpiewaną inscenizacją znanej powieści Kornela Makuszyńskiego o dwóch niegrzecznych i leniwych braciach, którzy swoim zachowaniem zatruwają życie rodziny i rodzinnej wsi. Jacek i Placek, bo tak nazywają się bliźniacy, spędzają całe dnie na wygłupach, leniuchowaniu, dokuczaniu innym a nawet na kradzieżach… Ponieważ nie zamierzają się uczyć ani pracować w przyszłości, pewnego dnia postanawiają ukraść złoty księżyc i sprzedać go, aby mieć pieniądze na swoje próżniacze życie. Ruszają więc w długą i pełną przygód podróż, która całkowicie ich odmieni… Spotykają na swojej drodze całą galerię rozmaitych postaci jak matka z Bagien, pelikany, rój pszczół, zbójców czy nieborak. Czy odnajdą w niej siebie i trafią do mamy? Czy dotkną i poczują, co w ich życiu ważne? Czym będzie dla nich wspólna droga w nieznane, i wreszcie – czym jest dla nich, a także i ich rówieśników, dzisiejszych kilkulatków, poczucie straty…
O dwóch takich, co ukradli księżyc - Niedziela Inna niż Wszystkie
Dla widzów od 5 lat.
Propozycja Arlekina jest współczesną, rozśpiewaną inscenizacją znanej powieści Kornela Makuszyńskiego o dwóch niegrzecznych i leniwych braciach, którzy swoim zachowaniem zatruwają życie rodziny i rodzinnej wsi. Jacek i Placek, bo tak nazywają się bliźniacy, spędzają całe dnie na wygłupach, leniuchowaniu, dokuczaniu innym a nawet na kradzieżach… Ponieważ nie zamierzają się uczyć ani pracować w przyszłości, pewnego dnia postanawiają ukraść złoty księżyc i sprzedać go, aby mieć pieniądze na swoje próżniacze życie. Ruszają więc w długą i pełną przygód podróż, która całkowicie ich odmieni… Spotykają na swojej drodze całą galerię rozmaitych postaci jak matka z Bagien, pelikany, rój pszczół, zbójców czy nieborak. Czy odnajdą w niej siebie i trafią do mamy? Czy dotkną i poczują, co w ich życiu ważne? Czym będzie dla nich wspólna droga w nieznane, i wreszcie – czym jest dla nich, a także i ich rówieśników, dzisiejszych kilkulatków, poczucie straty…
Propozycja Arlekina jest współczesną, rozśpiewaną inscenizacją znanej powieści Kornela Makuszyńskiego o dwóch niegrzecznych i leniwych braciach, którzy swoim zachowaniem zatruwają życie rodziny i rodzinnej wsi. Jacek i Placek, bo tak nazywają się bliźniacy, spędzają całe dnie na wygłupach, leniuchowaniu, dokuczaniu innym a nawet na kradzieżach… Ponieważ nie zamierzają się uczyć ani pracować w przyszłości, pewnego dnia postanawiają ukraść złoty księżyc i sprzedać go, aby mieć pieniądze na swoje próżniacze życie. Ruszają więc w długą i pełną przygód podróż, która całkowicie ich odmieni… Spotykają na swojej drodze całą galerię rozmaitych postaci jak matka z Bagien, pelikany, rój pszczół, zbójców czy nieborak. Czy odnajdą w niej siebie i trafią do mamy? Czy dotkną i poczują, co w ich życiu ważne? Czym będzie dla nich wspólna droga w nieznane, i wreszcie – czym jest dla nich, a także i ich rówieśników, dzisiejszych kilkulatków, poczucie straty…
Opowieść wigilijna
Dla widzów od 9 lat.
„Opowieść wigilijna” Charlesa Dickensa to klasyczna, ponadczasowa lektura, której szczególną moc odczuwamy w okresie bożonarodzeniowym, ale której wymowę powinien bez wątpienia uosabiać każdy dzień roku.
Historia Ebenezera Scrooge’a to przykład typowej baśni drogi, w której główny bohater poprzez spotkania z kolejnymi postaciami oraz dzięki poznaniu samego siebie przechodzi głęboką przemianę. Magia tego zdarzenia ma miejsce w noc wigilii Bożego Narodzenia.
Ebenezer Scrooge, to bezwzględny, chytry przedsiębiorca, który w swej bezduszności nie liczy się z drugim człowiekiem. Jedynym priorytetem któremu jest wierny to pomnażanie majątku. W noc wigilijną nawiedza go duch zmarłego wspólnika Jakuba Marleya. Okazuje się, że nie może zaznać wiecznego spokoju, ponieważ wiódł życie pełne obojętności i skąpstwa. Jego pojawienie się jest ostrzeżeniem przed poważnymi konsekwencjami jakie czekają Scrooge’a, jeśli ten nie zmieni swojego postępowania. I tak rozpoczyna się podróż Ebenezera, i to podróż najtrudniejsza, bo w głąb samego siebie.
Kolejne objawiające mu się duchy ukazują niepokojące wizje z jego przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, skłaniając go do rachunku sumienia. Spotyka się z biedą i nędzą, widzi i doświadcza, jak jest postrzegany przez innych, przeżywa nawet własny pogrzeb. Wizyty duchów skłaniają go do refleksji – tak Scrooge wykorzystuje otrzymaną szansę i wreszcie zawraca z drogi, którą obrał w młodości.
Przedstawienie żongluje rozmaitymi konwencjami i symbolami teatralnymi, zakłada grę w wielu planach, wykorzystanie lalek, masek i wszelkich tajemnic teatru ożywionej formy w iście burtonowskim stylu, z cechami groteski i makabreski.
Spektakl dotyka spraw najważniejszych i zadaje pytanie, co dziś znaczy być dobrym i uczciwym człowiekiem. To z kolei w dzisiejszych, bardzo trudnych czasach, którymi rządzi osamotnienie, pośpiech i konsumpcjonizm, wydaje się szczególnie zasadne i powinno skłaniać do refleksji nad kondycją współczesnego człowieka.
Głównym celem projektu jest realizacja spektaklu inspirowanego klasyką literatury światowej – ponadczasową „Opowieścią wigilijną” Charlesa Dickensa. Mottem, które nas zainspirowało było „Warto być przyzwoitym człowiekiem” Władysława Bartoszewskiego.
W inscenizacji przeznaczonej dla widza dorastającego i dorosłego skupimy się na kondycji człowieka, idei humanizmu i wartościach społecznych, które główny bohater odkrywa dopiero po doświadczeniu podróży w głąb siebie. Poruszymy w nim temat samotności, kryzysu relacji i swoistej „bezdomności”. Jesteśmy teatrem specjalizującym się w operowaniu animantami, więc spektakl zakłada grę w wielu planach, wykorzystanie lalek, masek i tajemnic teatru ożywionej formy. Żonglować będzie konwencjami z wykorzystaniem gatunków i symboli. Nie będzie stronić od groteski i makabreski, po to, aby zbudować na wielu poziomach świat snu, urojeń i rzeczywistości Scrooge’a, a jego fantasmagorie poddać uniwersalnemu przekazowi autora i zapytać, co DZIŚ znaczy „być człowiekiem”.
„Opowieść wigilijna” Charlesa Dickensa to klasyczna, ponadczasowa lektura, której szczególną moc odczuwamy w okresie bożonarodzeniowym, ale której wymowę powinien bez wątpienia uosabiać każdy dzień roku.
Historia Ebenezera Scrooge’a to przykład typowej baśni drogi, w której główny bohater poprzez spotkania z kolejnymi postaciami oraz dzięki poznaniu samego siebie przechodzi głęboką przemianę. Magia tego zdarzenia ma miejsce w noc wigilii Bożego Narodzenia.
Ebenezer Scrooge, to bezwzględny, chytry przedsiębiorca, który w swej bezduszności nie liczy się z drugim człowiekiem. Jedynym priorytetem któremu jest wierny to pomnażanie majątku. W noc wigilijną nawiedza go duch zmarłego wspólnika Jakuba Marleya. Okazuje się, że nie może zaznać wiecznego spokoju, ponieważ wiódł życie pełne obojętności i skąpstwa. Jego pojawienie się jest ostrzeżeniem przed poważnymi konsekwencjami jakie czekają Scrooge’a, jeśli ten nie zmieni swojego postępowania. I tak rozpoczyna się podróż Ebenezera, i to podróż najtrudniejsza, bo w głąb samego siebie.
Kolejne objawiające mu się duchy ukazują niepokojące wizje z jego przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, skłaniając go do rachunku sumienia. Spotyka się z biedą i nędzą, widzi i doświadcza, jak jest postrzegany przez innych, przeżywa nawet własny pogrzeb. Wizyty duchów skłaniają go do refleksji – tak Scrooge wykorzystuje otrzymaną szansę i wreszcie zawraca z drogi, którą obrał w młodości.
Przedstawienie żongluje rozmaitymi konwencjami i symbolami teatralnymi, zakłada grę w wielu planach, wykorzystanie lalek, masek i wszelkich tajemnic teatru ożywionej formy w iście burtonowskim stylu, z cechami groteski i makabreski.
Spektakl dotyka spraw najważniejszych i zadaje pytanie, co dziś znaczy być dobrym i uczciwym człowiekiem. To z kolei w dzisiejszych, bardzo trudnych czasach, którymi rządzi osamotnienie, pośpiech i konsumpcjonizm, wydaje się szczególnie zasadne i powinno skłaniać do refleksji nad kondycją współczesnego człowieka.
Głównym celem projektu jest realizacja spektaklu inspirowanego klasyką literatury światowej – ponadczasową „Opowieścią wigilijną” Charlesa Dickensa. Mottem, które nas zainspirowało było „Warto być przyzwoitym człowiekiem” Władysława Bartoszewskiego.
W inscenizacji przeznaczonej dla widza dorastającego i dorosłego skupimy się na kondycji człowieka, idei humanizmu i wartościach społecznych, które główny bohater odkrywa dopiero po doświadczeniu podróży w głąb siebie. Poruszymy w nim temat samotności, kryzysu relacji i swoistej „bezdomności”. Jesteśmy teatrem specjalizującym się w operowaniu animantami, więc spektakl zakłada grę w wielu planach, wykorzystanie lalek, masek i tajemnic teatru ożywionej formy. Żonglować będzie konwencjami z wykorzystaniem gatunków i symboli. Nie będzie stronić od groteski i makabreski, po to, aby zbudować na wielu poziomach świat snu, urojeń i rzeczywistości Scrooge’a, a jego fantasmagorie poddać uniwersalnemu przekazowi autora i zapytać, co DZIŚ znaczy „być człowiekiem”.
Opowieść wigilijna - Sylwester dla dzieci
Dla dzieci 9+
„Sylwester z Arlekinem” to już niemal tradycja! Co roku zapraszamy Was, aby ostatni dzień starego roku spędzić właśnie w naszym towarzystwie. W tym sezonie zapraszamy na wieczór pod hasłem „Serce Scrooge’a” i liczymy, że będzie to wydarzenie, które połączy pokolenia i otworzy serca.
Najpierw wspólnie obejrzymy spektakl „Opowieść wigilijna”. Historia Ebenezera Scrooge’a to przykład typowej baśni drogi, w której główny bohater poprzez spotkania z kolejnymi postaciami oraz dzięki poznaniu samego siebie przechodzi głęboką przemianę. Magia tego zdarzenia ma miejsce w noc wigilii Bożego Narodzenia. Przedstawienie żongluje konwencjami i symbolami teatralnymi, zakłada grę w wielu planach i wykorzystuje lalki, maski i wszelkie tajemnice teatru ożywionej formy w iście burtonowskim stylu, z cechami groteski i makabreski. Pełne jest też nieoczekiwanych, wpadających w ucho songów.
Po przedstawieniu zaprosimy Was na rodzinną grę teatralną „Serce Scrooge’a”. Spytamy w niej – czy można odmienić serce? Zwłaszcza to zimne, zgorzkniałe i zamknięte na innych? Przekonajcie się sami!W tym wydarzeniu to rodziny staną się bohaterami, pomagając Scrooge’owi zrozumieć, czym naprawdę są relacje, hojność, bliskość i radość. Przemierzając kolejne etapy jego życia, uczestnicy będą wpływać na jego los i dokonają, mamy nadzieję, symbolicznej przemiany jego serca.
Rodzinny „Sylwester z Arlekinem” to idealna propozycja na ten wyjątkowy czas – pełna wzruszeń, wspólnoty, refleksji i dobrej zabawy! Spędź z nami ostatni dzień tego roku i daj się porwać przygodzie!
Na zakończenie na uczestników czeka poczęstunek.
„Sylwester z Arlekinem” to już niemal tradycja! Co roku zapraszamy Was, aby ostatni dzień starego roku spędzić właśnie w naszym towarzystwie. W tym sezonie zapraszamy na wieczór pod hasłem „Serce Scrooge’a” i liczymy, że będzie to wydarzenie, które połączy pokolenia i otworzy serca.
Najpierw wspólnie obejrzymy spektakl „Opowieść wigilijna”. Historia Ebenezera Scrooge’a to przykład typowej baśni drogi, w której główny bohater poprzez spotkania z kolejnymi postaciami oraz dzięki poznaniu samego siebie przechodzi głęboką przemianę. Magia tego zdarzenia ma miejsce w noc wigilii Bożego Narodzenia. Przedstawienie żongluje konwencjami i symbolami teatralnymi, zakłada grę w wielu planach i wykorzystuje lalki, maski i wszelkie tajemnice teatru ożywionej formy w iście burtonowskim stylu, z cechami groteski i makabreski. Pełne jest też nieoczekiwanych, wpadających w ucho songów.
Po przedstawieniu zaprosimy Was na rodzinną grę teatralną „Serce Scrooge’a”. Spytamy w niej – czy można odmienić serce? Zwłaszcza to zimne, zgorzkniałe i zamknięte na innych? Przekonajcie się sami!W tym wydarzeniu to rodziny staną się bohaterami, pomagając Scrooge’owi zrozumieć, czym naprawdę są relacje, hojność, bliskość i radość. Przemierzając kolejne etapy jego życia, uczestnicy będą wpływać na jego los i dokonają, mamy nadzieję, symbolicznej przemiany jego serca.
Rodzinny „Sylwester z Arlekinem” to idealna propozycja na ten wyjątkowy czas – pełna wzruszeń, wspólnoty, refleksji i dobrej zabawy! Spędź z nami ostatni dzień tego roku i daj się porwać przygodzie!
Na zakończenie na uczestników czeka poczęstunek.
Tajemnica Arlekina - Teatralny Escape Room
Dla dzieci od 7 lat
"Tajemnica Arlekina" to jedyny w Polsce Escape Room w teatrze! Wcielicie się w grupę poszukiwaczy przygód i odkryjecie, jakie sekrety skrywa Teatr Lalek Arlekin w Łodzi! Co się stało ze scenariuszem do najnowszej premiery i gdzie podział się założyciel teatru po opuszczeniu ram swojego obrazu? Zbierz ekipę, przyjdź i sprawdź, a może to właśnie dzięki Tobie teatralna zagadka zostanie rozwiązana i Arlekin znów będzie mógł cieszyć publiczność swymi spektaklami...
"Tajemnica Arlekina" to jedyny w Polsce Escape Room w teatrze! Wcielicie się w grupę poszukiwaczy przygód i odkryjecie, jakie sekrety skrywa Teatr Lalek Arlekin w Łodzi! Co się stało ze scenariuszem do najnowszej premiery i gdzie podział się założyciel teatru po opuszczeniu ram swojego obrazu? Zbierz ekipę, przyjdź i sprawdź, a może to właśnie dzięki Tobie teatralna zagadka zostanie rozwiązana i Arlekin znów będzie mógł cieszyć publiczność swymi spektaklami...
Wielki Zły Lis
Dla dzieci od 5 lat
“Wielki Zły Lis” to zrealizowana na podstawie bestsellerowego komiksu pod tym samym tytułem światowa prapremiera teatralna.
Tytułowy wielki, zły lis wprawdzie bardzo chciałby siać postrach i trząść całym lasem, jednak zupełnie mu to nie wychodzi. Przez całkowity brak umiejętności łowieckich, każda próba polowania kończy się fiaskiem i upokorzeniem, a sam lis jest pośmiewiskiem całej okolicy, szczególnie kur. Bezradny i wciąż głodny (bo ile można jeść samą rzepę), daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan. Po co polować na kury i ryzykować życie, skoro można ukraść same jajka, a następnie odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie, i już - posiłek gotowy! Jednak to, co w teorii brzmi dobrze, w praktyce będzie oczywiście bardzo trudne, a w spektaklu na podstawie komiksu Rennera - także niesłychanie zabawne.
Historia porusza wiele ważkich, jednocześnie współczesnych i ponadczasowych tematów, jak przyjaźń, poszukiwanie swojej tożsamości i swojego miejsca w świecie, poświęcenie i nieograniczona moc macierzyńskiej miłości.
Wykorzystane w spektaklu formy zostały zaprojektowane wg dziecięcych rysunków, wyłonionych w ramach konkursu plastycznego na projekt lalki teatralnej.
“Wielki Zły Lis” to zrealizowana na podstawie bestsellerowego komiksu pod tym samym tytułem światowa prapremiera teatralna.
Tytułowy wielki, zły lis wprawdzie bardzo chciałby siać postrach i trząść całym lasem, jednak zupełnie mu to nie wychodzi. Przez całkowity brak umiejętności łowieckich, każda próba polowania kończy się fiaskiem i upokorzeniem, a sam lis jest pośmiewiskiem całej okolicy, szczególnie kur. Bezradny i wciąż głodny (bo ile można jeść samą rzepę), daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan. Po co polować na kury i ryzykować życie, skoro można ukraść same jajka, a następnie odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie, i już - posiłek gotowy! Jednak to, co w teorii brzmi dobrze, w praktyce będzie oczywiście bardzo trudne, a w spektaklu na podstawie komiksu Rennera - także niesłychanie zabawne.
Historia porusza wiele ważkich, jednocześnie współczesnych i ponadczasowych tematów, jak przyjaźń, poszukiwanie swojej tożsamości i swojego miejsca w świecie, poświęcenie i nieograniczona moc macierzyńskiej miłości.
Wykorzystane w spektaklu formy zostały zaprojektowane wg dziecięcych rysunków, wyłonionych w ramach konkursu plastycznego na projekt lalki teatralnej.
Wielki Zły Lis - Skrzaty Książkojady
Dla dzieci od 5 lat
“Wielki Zły Lis” to zrealizowana na podstawie bestsellerowego komiksu pod tym samym tytułem światowa prapremiera teatralna.
Tytułowy wielki, zły lis wprawdzie bardzo chciałby siać postrach i trząść całym lasem, jednak zupełnie mu to nie wychodzi. Przez całkowity brak umiejętności łowieckich, każda próba polowania kończy się fiaskiem i upokorzeniem, a sam lis jest pośmiewiskiem całej okolicy, szczególnie kur. Bezradny i wciąż głodny (bo ile można jeść samą rzepę), daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan. Po co polować na kury i ryzykować życie, skoro można ukraść same jajka, a następnie odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie, i już - posiłek gotowy! Jednak to, co w teorii brzmi dobrze, w praktyce będzie oczywiście bardzo trudne, a w spektaklu na podstawie komiksu Rennera - także niesłychanie zabawne.
Historia porusza wiele ważkich, jednocześnie współczesnych i ponadczasowych tematów, jak przyjaźń, poszukiwanie swojej tożsamości i swojego miejsca w świecie, poświęcenie i nieograniczona moc macierzyńskiej miłości.
Wykorzystane w spektaklu formy zostały zaprojektowane wg dziecięcych rysunków, wyłonionych w ramach konkursu plastycznego na projekt lalki teatralnej.
“Wielki Zły Lis” to zrealizowana na podstawie bestsellerowego komiksu pod tym samym tytułem światowa prapremiera teatralna.
Tytułowy wielki, zły lis wprawdzie bardzo chciałby siać postrach i trząść całym lasem, jednak zupełnie mu to nie wychodzi. Przez całkowity brak umiejętności łowieckich, każda próba polowania kończy się fiaskiem i upokorzeniem, a sam lis jest pośmiewiskiem całej okolicy, szczególnie kur. Bezradny i wciąż głodny (bo ile można jeść samą rzepę), daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan. Po co polować na kury i ryzykować życie, skoro można ukraść same jajka, a następnie odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie, i już - posiłek gotowy! Jednak to, co w teorii brzmi dobrze, w praktyce będzie oczywiście bardzo trudne, a w spektaklu na podstawie komiksu Rennera - także niesłychanie zabawne.
Historia porusza wiele ważkich, jednocześnie współczesnych i ponadczasowych tematów, jak przyjaźń, poszukiwanie swojej tożsamości i swojego miejsca w świecie, poświęcenie i nieograniczona moc macierzyńskiej miłości.
Wykorzystane w spektaklu formy zostały zaprojektowane wg dziecięcych rysunków, wyłonionych w ramach konkursu plastycznego na projekt lalki teatralnej.
Włókniarki
Spektakl dla widzów od 16 lat.
„Włókniarki” to spektakl – koncert, którego scenariusz jest oparty na wydanej w 2018 roku książce Marty Madejskiej „Aleja Włókniarek”, przedstawiającej losy łódzkich pracownic przemysłu włókienniczego. Kobiet, które szły do pracy, kiedy miały po kilkanaście lat, i od tego momentu rytm ich życia wyznaczał tykający zegar, w takt którego prządka musiała chodzić „jak koń w kieracie”, a jej całe życie dzieliło się na trzy etapy: fabrykę, szpital i cmentarz. Nisko opłacane, wykorzystywane seksualnie, przedwcześnie postarzałe, a jednocześnie kobiety bohaterki. Historie łódzkich włókniarek stały się jednak siłą napędową zmian. Ich praca spowodowała przewrót, wymuszając wprowadzanie nowych przepisów i wywołując rewolucję obyczajową. Główne role w spektaklu odegrały więc kobiety, osiem aktorek łódzkiego Arlekina. Przedstawienie w reżyserii Tomasza Mana ze specjalnie napisaną do niego rockową muzyką, graną na żywo stało się doskonałym przykładem pokazania „herstorii” Łodzi.
„Włókniarki” to spektakl – koncert, którego scenariusz jest oparty na wydanej w 2018 roku książce Marty Madejskiej „Aleja Włókniarek”, przedstawiającej losy łódzkich pracownic przemysłu włókienniczego. Kobiet, które szły do pracy, kiedy miały po kilkanaście lat, i od tego momentu rytm ich życia wyznaczał tykający zegar, w takt którego prządka musiała chodzić „jak koń w kieracie”, a jej całe życie dzieliło się na trzy etapy: fabrykę, szpital i cmentarz. Nisko opłacane, wykorzystywane seksualnie, przedwcześnie postarzałe, a jednocześnie kobiety bohaterki. Historie łódzkich włókniarek stały się jednak siłą napędową zmian. Ich praca spowodowała przewrót, wymuszając wprowadzanie nowych przepisów i wywołując rewolucję obyczajową. Główne role w spektaklu odegrały więc kobiety, osiem aktorek łódzkiego Arlekina. Przedstawienie w reżyserii Tomasza Mana ze specjalnie napisaną do niego rockową muzyką, graną na żywo stało się doskonałym przykładem pokazania „herstorii” Łodzi.
Złota Rybka
Dla dzieci od 3 lat.
Kameralna sztuka oparta na oryginalnym tekście Aleksandra Puszkina, w poetyckim tłumaczeniu Juliana Tuwima.Baśń o rybaku i złotej rybce jest przypowieścią ludową, znacznie starszą niż jej najbardziej popularne literackie wersje. Po raz pierwszy opublikowali ją bracia Grimm w 1812 r., ale już dwadzieścia lat później wziął ją na warsztat znakomity rosyjski poeta. W jego wydaniu opowieść nabrała nowego, bardzo wschodniego charakteru. Głęboko zanurzona w ludowej kulturze Rosji, stała się dla potomnych wzorcem baśni, przyćmiewając niemiecki oryginał.Spektakl pokazuje, jak bardzo może zmienić się człowiek, kiedy staje w obliczu pokusy władzy i bogactwa.
Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo i komfort podczas wizyty w naszym Teatrze, przed zakupem biletu prosimy o zapoznanie się z Regulaminem uczestnictwa w wydarzeniach artystycznych oraz pobranie i wypełnienie formularza, który jest dostępny na naszej stronie internetowej: http://teatrarlekin.pl/pl/informacje-w-zwiazku-z-covid-19-2
Kameralna sztuka oparta na oryginalnym tekście Aleksandra Puszkina, w poetyckim tłumaczeniu Juliana Tuwima.Baśń o rybaku i złotej rybce jest przypowieścią ludową, znacznie starszą niż jej najbardziej popularne literackie wersje. Po raz pierwszy opublikowali ją bracia Grimm w 1812 r., ale już dwadzieścia lat później wziął ją na warsztat znakomity rosyjski poeta. W jego wydaniu opowieść nabrała nowego, bardzo wschodniego charakteru. Głęboko zanurzona w ludowej kulturze Rosji, stała się dla potomnych wzorcem baśni, przyćmiewając niemiecki oryginał.Spektakl pokazuje, jak bardzo może zmienić się człowiek, kiedy staje w obliczu pokusy władzy i bogactwa.
Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo i komfort podczas wizyty w naszym Teatrze, przed zakupem biletu prosimy o zapoznanie się z Regulaminem uczestnictwa w wydarzeniach artystycznych oraz pobranie i wypełnienie formularza, który jest dostępny na naszej stronie internetowej: http://teatrarlekin.pl/pl/informacje-w-zwiazku-z-covid-19-2
Złota Rybka - Skrzaty Książkojady
Dla dzieci od 3 lat.
Kameralna sztuka oparta na oryginalnym tekście Aleksandra Puszkina, w poetyckim tłumaczeniu Juliana Tuwima.Baśń o rybaku i złotej rybce jest przypowieścią ludową, znacznie starszą niż jej najbardziej popularne literackie wersje. Po raz pierwszy opublikowali ją bracia Grimm w 1812 r., ale już dwadzieścia lat później wziął ją na warsztat znakomity rosyjski poeta. W jego wydaniu opowieść nabrała nowego, bardzo wschodniego charakteru. Głęboko zanurzona w ludowej kulturze Rosji, stała się dla potomnych wzorcem baśni, przyćmiewając niemiecki oryginał.Spektakl pokazuje, jak bardzo może zmienić się człowiek, kiedy staje w obliczu pokusy władzy i bogactwa.
Kameralna sztuka oparta na oryginalnym tekście Aleksandra Puszkina, w poetyckim tłumaczeniu Juliana Tuwima.Baśń o rybaku i złotej rybce jest przypowieścią ludową, znacznie starszą niż jej najbardziej popularne literackie wersje. Po raz pierwszy opublikowali ją bracia Grimm w 1812 r., ale już dwadzieścia lat później wziął ją na warsztat znakomity rosyjski poeta. W jego wydaniu opowieść nabrała nowego, bardzo wschodniego charakteru. Głęboko zanurzona w ludowej kulturze Rosji, stała się dla potomnych wzorcem baśni, przyćmiewając niemiecki oryginał.Spektakl pokazuje, jak bardzo może zmienić się człowiek, kiedy staje w obliczu pokusy władzy i bogactwa.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.
