
Hela Foka. Historie na fali - Dzień Dziecka
Łódź 01.06.2025, g. 16:00
od 40.00 pln
Dla dzieci 6+
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.

Hela Foka. Historie na fali
Łódź 08.06.2025, g. 12:00
od 40.00 pln
Dla dzieci 6+
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.

Inna księżniczka Burgunda
Łódź 13.06.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich dramatów na scenie Arlekina!
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.

Inna księżniczka Burgunda
Łódź 14.06.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
Jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich dramatów na scenie Arlekina!
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.

Inna księżniczka Burgunda
Łódź 15.06.2025, g. 18:00
od 40.00 pln
Jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich dramatów na scenie Arlekina!
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.

Tata
Łódź 21.06.2025, g. 16:00
od 40.00 pln
Dla widzów od 5 lat i całych rodzin
Tytułowy bohater spektaklu „Tata” to widziany oczyma dziecka „ojciec idealny”. Gigantyczny, wszechwiedzący, niezłomny, i – przede wszystkim – niekonwencjonalny. Taki, który zna rozwiązanie każdego problemu, a jednocześnie nie wstydzi się okazywania emocji. Taki, który potrafi przeciwstawić się lekarzom, trenerowi pływania, ale też rozzłościć się czy nawet rozpłakać. To jednocześnie zapis tęsknoty za Tatą, który kurczy się, łamie, a czasem nawet... znika.
Punktem wyjścia spektaklu są poetyckie opowiadania Toona Tellegena, jak i osobiste wspomnienia realizatorów spektaklu o ich ojcach, nie zawsze idealnych, niekiedy nieobecnych, zawsze jednak pełnych inwencji i wymykających się schematom. Poszczególne obrazy i fantazje na temat ojców rozgrywane będą zarówno w planie żywym, jak i lalkowym, a spektaklowi towarzyszyć będą dźwięki i piosenki skomponowane przez Olo Walickiego, który sam niedawno został tatą.
„Tata” to też zapis fantazji o ojcu idealnym i doskonała okazja do konfrontacji z mitami i stereotypami na temat ojcostwa. To szansa na poruszającą podróż do czasów, w których każdy z nas wierzył w hipermoc swojego opiekuna.
Tytułowy bohater spektaklu „Tata” to widziany oczyma dziecka „ojciec idealny”. Gigantyczny, wszechwiedzący, niezłomny, i – przede wszystkim – niekonwencjonalny. Taki, który zna rozwiązanie każdego problemu, a jednocześnie nie wstydzi się okazywania emocji. Taki, który potrafi przeciwstawić się lekarzom, trenerowi pływania, ale też rozzłościć się czy nawet rozpłakać. To jednocześnie zapis tęsknoty za Tatą, który kurczy się, łamie, a czasem nawet... znika.
Punktem wyjścia spektaklu są poetyckie opowiadania Toona Tellegena, jak i osobiste wspomnienia realizatorów spektaklu o ich ojcach, nie zawsze idealnych, niekiedy nieobecnych, zawsze jednak pełnych inwencji i wymykających się schematom. Poszczególne obrazy i fantazje na temat ojców rozgrywane będą zarówno w planie żywym, jak i lalkowym, a spektaklowi towarzyszyć będą dźwięki i piosenki skomponowane przez Olo Walickiego, który sam niedawno został tatą.
„Tata” to też zapis fantazji o ojcu idealnym i doskonała okazja do konfrontacji z mitami i stereotypami na temat ojcostwa. To szansa na poruszającą podróż do czasów, w których każdy z nas wierzył w hipermoc swojego opiekuna.