Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Hela Foka. Historie na fali
Dla dzieci 6+
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.

Hela Foka. Historie na fali - Dzień Dziecka
Dla dzieci 6+
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.
Spektakl inspirowany bestsellerową książką zatytułowaną „Hela Foka. Historie na fali” autorstwa uznanej polskiej reporterki i dziennikarki, Renaty Kijowskiej. Książka ta, reprezentuje nurt literatury proekologicznej i w bardzo ciekawy, edukacyjny ale niemoralizatorski sposób, łącząc fakty z beletrystyką porusza kwestie polskiej fauny i konieczności dbałości o środowisko.Ciepła, familijna i pełna przygód historia dla młodszych i starszych toczy się tutaj dwutorowo. Uczestniczymy w splotach wydarzeń zarówno życia zwierząt, jak i ludzi. Morskie istoty, m.in. tytułowa foka Hela, nieustannie zmagają się z zagrożeniami, które są efektem działalności człowieka. Zanieczyszczenia, hałas, podwodne huki powodowane odwiertami na głębokościach to stały element ich codzienności, choć życie w Bałtyku potrafi być również ekscytujące i pełne pozytywnych wrażeń.W świecie ludzi natomiast jesteśmy świadkami konfliktu między społecznością skoncentrowaną wokół Fokarium na Helu (Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego) a rybakami, którym foki uszczuplają połowy i wyjadają ryby z sieci. Poznajemy tu również Wojtka i Ilonę – syna kierowniczki Fokarium oraz córkę jednego z najbardziej zatwardziałych antyfoczych bojówkarzy, reprezentanta społeczności rybackiej. Ilona i Wojtek nie są jednak biernymi obserwatorami zdarzeń – przeciwnie, próbują pogodzić strony konfliktu, a dobrostan zwierząt jest dla nich kwestią najwyższej wagi. Dlatego dzieci biorą sprawy we własne ręce i wykazują się nie lada odwagą i pomysłowością – podobnie zresztą jak morskie zwierzęta, które wiedzą, że w obliczu katastrofy ekologicznej muszą działać wspólnie i razem zawalczyć o Bałtyk. Nawet wspólnie z człowiekiem! – co niektórym mieszkańcom podwodnego świata nie mieści się w głowie.Spektakl dotyka kwestii praw zwierząt, budowania ekowrażliwości i problemów związanych z zanieczyszczaniem środowiska (wycieki paliwa, odwierty gazu na głębokościach oraz inne inwazyjne działania człowieka, które zaburzają życie morskich stworzeń, takich jak zabójcze reklamówki czy tony śmieci i plastiku). Będą też przyrodnicze ciekawostki, które mają wymiar edukacyjny, jak ukazanie bioróżnorodności Bałtyku, fauny i flory, o której istnieniu zazwyczaj nie mamy pojęcia (np. krewetki, morświny, wieloryby).Motyw dziecięcy podkreślać będzie wagę przyjaźni, oddania, odwagi i znaczenia pracy w grupie, a przede wszystkim siłę mocy sprawczej dzieci – Ilona i Wojtek, dziecięcy bohaterowie spektaklu przejmują inicjatywę, próbując poprawić sytuację fok na własną rękę.

Inna księżniczka Burgunda
Jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich dramatów na scenie Arlekina!
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.
Sceneria królewskiego dworu. Wszyscy noszą tu maski pozorów, ukrywając swe prawdziwe oblicza i intencje. Ale pewnego dnia pojawia się ona - tajemnicza, milcząca, obca, która jako jedyna maskę odrzuca, jest prawdziwa. Ani jej wygląd, ani zachowanie nie wpisują się w standardy dworskich obyczajów. Jej postać burzy cały dotychczasowy porządek. Iwona stanowi coś w rodzaju lustra, w którym mieszkańcy dworu wcale nie chcą się przeglądać.
Jako obcy element układanki kobieta budzi wrogość i staje się obiektem kpin, a nawet zakładu. Książę Filip postanawia, niejako wszystkim wbrew, poślubić Iwonę. Niesmaczny żart przeradza się jednak w niespodziewane uczucie. Autentyczność Iwony go intryguje. Czy rodząca się miłość wygra z presją otoczenia i pokona konwenanse? Czy te dwa światy mogą współistnieć?
Satyryczny obraz społeczeństwa zostaje w propozycji Arlekina ujęty w nowym odczytaniu. Teatralna maska nie jest tu tylko elementem scenografii i kostiumu - pełni funkcję, która definiuje i określa charaktery postaci. Konwencja sztuczności, którą przyjmujemy w relacjach z innymi zostaje podbita przez funkcyjne wykorzystanie teatralnej maski oraz pozostaje wierna wizji samego Gombrowicza - jego koncepcji “gęby” i “formy”, tak dotkliwie tutaj obecnej.
Spektakl porusza wiele ważkich tematów, m.in. tolerancji, otwartości na innego i na zmianę. Zadaje pytania o to, co stanowi istotę człowieczeństwa i czy rzeczywiście, zwłaszcza w dobie dzisiejszych czasów, o wartości człowieka decyduje jego wygląd i niedopasowanie do utartych, wygodnych schematów.

Jaśniej. Nie taki las straszny
Dla dzieci 3+
Zobacz – chyba coś tam lśni!? Czy to grzyby, owady, porosty, a może zwierzęce oczy!? A nie… to ćma – nocny motyl. Zapraszamy do błyszczącego, mieniącego się kolorami, zatopionego w świetle świata, w którym wspólne obserwowania fascynujących zjawisk przyrody staje się spotkaniem na granicy magii i rzeczywistości. „Jaśniej” to spektakl, który może stać się wspaniałą inicjacją teatralną zarówno dla rodzin, jak i młodszych grup przedszkolnych. W teatrze, również tym dla bardzo małych widzów, najważniejsze jest spotkanie. Świata wrażliwości artystów z emocjami dzieci, wewnątrzrodzinne pogłębianie relacji, wzajemne przenikanie profesjonalnego teatru lalek ze światem potrzeb i odkryć bardzo małych dzieci. Poważne potraktowanie zarówno formy, jak i małego odbiorcy. Stworzenie takich warunków – zarówno w procesie realizacji spektaklu, jak i podczas jego grania, żeby sztuka animacji mogła w sposób bezpieczny i pobudzający zmysły dziać się w obecności nawet najmłodszych widzów. W myśleniu o spektaklu, w kontekście jego odbiorców – współczesnych widzek i widzów zamieszkujących miasta, ważna okazuje się współczesna kategoria tzw. zespołu deficytu natury, rozwijana przez Richarda Louva m.in. w książkach „Ostatnie dziecko lasu” i „Witamina N. Odkryj przyrodę na nowo”. Spektakl nie będzie mówił wprost o zagrożeniach płynących z braku kontaktu z naturą, lecz w sposób poetycki, poprzez piękno teatru formy, uruchomi sferę doznań zmysłowych dzieci, poprzez doświadczenia elementów inspirowanych naturą. Stanie się także inspiracją do poszukiwania we własnym otoczeniu kontaktu z przyrodą i przyglądaniu się jej pięknu i złożoności.
Zobacz – chyba coś tam lśni!? Czy to grzyby, owady, porosty, a może zwierzęce oczy!? A nie… to ćma – nocny motyl. Zapraszamy do błyszczącego, mieniącego się kolorami, zatopionego w świetle świata, w którym wspólne obserwowania fascynujących zjawisk przyrody staje się spotkaniem na granicy magii i rzeczywistości. „Jaśniej” to spektakl, który może stać się wspaniałą inicjacją teatralną zarówno dla rodzin, jak i młodszych grup przedszkolnych. W teatrze, również tym dla bardzo małych widzów, najważniejsze jest spotkanie. Świata wrażliwości artystów z emocjami dzieci, wewnątrzrodzinne pogłębianie relacji, wzajemne przenikanie profesjonalnego teatru lalek ze światem potrzeb i odkryć bardzo małych dzieci. Poważne potraktowanie zarówno formy, jak i małego odbiorcy. Stworzenie takich warunków – zarówno w procesie realizacji spektaklu, jak i podczas jego grania, żeby sztuka animacji mogła w sposób bezpieczny i pobudzający zmysły dziać się w obecności nawet najmłodszych widzów. W myśleniu o spektaklu, w kontekście jego odbiorców – współczesnych widzek i widzów zamieszkujących miasta, ważna okazuje się współczesna kategoria tzw. zespołu deficytu natury, rozwijana przez Richarda Louva m.in. w książkach „Ostatnie dziecko lasu” i „Witamina N. Odkryj przyrodę na nowo”. Spektakl nie będzie mówił wprost o zagrożeniach płynących z braku kontaktu z naturą, lecz w sposób poetycki, poprzez piękno teatru formy, uruchomi sferę doznań zmysłowych dzieci, poprzez doświadczenia elementów inspirowanych naturą. Stanie się także inspiracją do poszukiwania we własnym otoczeniu kontaktu z przyrodą i przyglądaniu się jej pięknu i złożoności.

Tata
Dla widzów od 5 lat i całych rodzin
Tytułowy bohater spektaklu „Tata” to widziany oczyma dziecka „ojciec idealny”. Gigantyczny, wszechwiedzący, niezłomny, i – przede wszystkim – niekonwencjonalny. Taki, który zna rozwiązanie każdego problemu, a jednocześnie nie wstydzi się okazywania emocji. Taki, który potrafi przeciwstawić się lekarzom, trenerowi pływania, ale też rozzłościć się czy nawet rozpłakać. To jednocześnie zapis tęsknoty za Tatą, który kurczy się, łamie, a czasem nawet... znika.
Punktem wyjścia spektaklu są poetyckie opowiadania Toona Tellegena, jak i osobiste wspomnienia realizatorów spektaklu o ich ojcach, nie zawsze idealnych, niekiedy nieobecnych, zawsze jednak pełnych inwencji i wymykających się schematom. Poszczególne obrazy i fantazje na temat ojców rozgrywane będą zarówno w planie żywym, jak i lalkowym, a spektaklowi towarzyszyć będą dźwięki i piosenki skomponowane przez Olo Walickiego, który sam niedawno został tatą.
„Tata” to też zapis fantazji o ojcu idealnym i doskonała okazja do konfrontacji z mitami i stereotypami na temat ojcostwa. To szansa na poruszającą podróż do czasów, w których każdy z nas wierzył w hipermoc swojego opiekuna.
Tytułowy bohater spektaklu „Tata” to widziany oczyma dziecka „ojciec idealny”. Gigantyczny, wszechwiedzący, niezłomny, i – przede wszystkim – niekonwencjonalny. Taki, który zna rozwiązanie każdego problemu, a jednocześnie nie wstydzi się okazywania emocji. Taki, który potrafi przeciwstawić się lekarzom, trenerowi pływania, ale też rozzłościć się czy nawet rozpłakać. To jednocześnie zapis tęsknoty za Tatą, który kurczy się, łamie, a czasem nawet... znika.
Punktem wyjścia spektaklu są poetyckie opowiadania Toona Tellegena, jak i osobiste wspomnienia realizatorów spektaklu o ich ojcach, nie zawsze idealnych, niekiedy nieobecnych, zawsze jednak pełnych inwencji i wymykających się schematom. Poszczególne obrazy i fantazje na temat ojców rozgrywane będą zarówno w planie żywym, jak i lalkowym, a spektaklowi towarzyszyć będą dźwięki i piosenki skomponowane przez Olo Walickiego, który sam niedawno został tatą.
„Tata” to też zapis fantazji o ojcu idealnym i doskonała okazja do konfrontacji z mitami i stereotypami na temat ojcostwa. To szansa na poruszającą podróż do czasów, w których każdy z nas wierzył w hipermoc swojego opiekuna.

Wielka zagadka Misia Uszatka
Dla widzów od 4 roku życia
„Miś Uszatek” Czesława Janczarskiego to klasyka polskiej literatury dziecięcej. Pluszowy niedźwiadek, którego przygody doczekały się filmowej realizacji w łódzkim studio animacji Se-ma-for, zawładnął niegdyś wyobraźnią dużych i małych na całe dekady. Dziś o tego nieco zapomnianego przez obecne pokolenie przedszkolnych dzieci oraz o jego przygody, chcielibyśmy się upomnieć w teatrze – przypominając ulubionego bohatera poprzednich pokoleń. Pragniemy, aby Miś Uszatek, jego mikroświat i świat jego wartości stanowił znowu element codzienności odwiedzających teatr widzów.Inspiracją do powstania sztuki "Wielka zagadka Misia Uszatka" była postać stworzona przez Czesława Janczarskiego (autor) i Zbigniewa Rychlickiego (ilustrator). Jej autor, znany dramaturg i reżyser Maciej Wojtyszko, stworzył dla tej postaci zupełnie nową historię, z zachowaniem ducha pierwowzoru. Propozycja Teatru Lalek Arlekin to opowieść o tym, co w życiu najistotniejsze, przedstawiona w skali mikro. To refleksja nad tym, co teraz, pomyślana jako krzepiąca historia o przyjaźni i pomaganiu, może dać naszym dzieciom – np. wsparcie w działaniu, model relacji czy baśniowego przewodnika.
„Miś Uszatek” Czesława Janczarskiego to klasyka polskiej literatury dziecięcej. Pluszowy niedźwiadek, którego przygody doczekały się filmowej realizacji w łódzkim studio animacji Se-ma-for, zawładnął niegdyś wyobraźnią dużych i małych na całe dekady. Dziś o tego nieco zapomnianego przez obecne pokolenie przedszkolnych dzieci oraz o jego przygody, chcielibyśmy się upomnieć w teatrze – przypominając ulubionego bohatera poprzednich pokoleń. Pragniemy, aby Miś Uszatek, jego mikroświat i świat jego wartości stanowił znowu element codzienności odwiedzających teatr widzów.Inspiracją do powstania sztuki "Wielka zagadka Misia Uszatka" była postać stworzona przez Czesława Janczarskiego (autor) i Zbigniewa Rychlickiego (ilustrator). Jej autor, znany dramaturg i reżyser Maciej Wojtyszko, stworzył dla tej postaci zupełnie nową historię, z zachowaniem ducha pierwowzoru. Propozycja Teatru Lalek Arlekin to opowieść o tym, co w życiu najistotniejsze, przedstawiona w skali mikro. To refleksja nad tym, co teraz, pomyślana jako krzepiąca historia o przyjaźni i pomaganiu, może dać naszym dzieciom – np. wsparcie w działaniu, model relacji czy baśniowego przewodnika.

Wielka zagadka Misia Uszatka - Niedziela inna niż wszystkie
Dla widzów od 4 roku życia
„Miś Uszatek” Czesława Janczarskiego to klasyka polskiej literatury dziecięcej. Pluszowy niedźwiadek, którego przygody doczekały się filmowej realizacji w łódzkim studio animacji Se-ma-for, zawładnął niegdyś wyobraźnią dużych i małych na całe dekady. Dziś o tego nieco zapomnianego przez obecne pokolenie przedszkolnych dzieci oraz o jego przygody, chcielibyśmy się upomnieć w teatrze – przypominając ulubionego bohatera poprzednich pokoleń. Pragniemy, aby Miś Uszatek, jego mikroświat i świat jego wartości stanowił znowu element codzienności odwiedzających teatr widzów.Inspiracją do powstania sztuki "Wielka zagadka Misia Uszatka" była postać stworzona przez Czesława Janczarskiego (autor) i Zbigniewa Rychlickiego (ilustrator). Jej autor, znany dramaturg i reżyser Maciej Wojtyszko, stworzył dla tej postaci zupełnie nową historię, z zachowaniem ducha pierwowzoru. Propozycja Teatru Lalek Arlekin to opowieść o tym, co w życiu najistotniejsze, przedstawiona w skali mikro. To refleksja nad tym, co teraz, pomyślana jako krzepiąca historia o przyjaźni i pomaganiu, może dać naszym dzieciom – np. wsparcie w działaniu, model relacji czy baśniowego przewodnika.
„Miś Uszatek” Czesława Janczarskiego to klasyka polskiej literatury dziecięcej. Pluszowy niedźwiadek, którego przygody doczekały się filmowej realizacji w łódzkim studio animacji Se-ma-for, zawładnął niegdyś wyobraźnią dużych i małych na całe dekady. Dziś o tego nieco zapomnianego przez obecne pokolenie przedszkolnych dzieci oraz o jego przygody, chcielibyśmy się upomnieć w teatrze – przypominając ulubionego bohatera poprzednich pokoleń. Pragniemy, aby Miś Uszatek, jego mikroświat i świat jego wartości stanowił znowu element codzienności odwiedzających teatr widzów.Inspiracją do powstania sztuki "Wielka zagadka Misia Uszatka" była postać stworzona przez Czesława Janczarskiego (autor) i Zbigniewa Rychlickiego (ilustrator). Jej autor, znany dramaturg i reżyser Maciej Wojtyszko, stworzył dla tej postaci zupełnie nową historię, z zachowaniem ducha pierwowzoru. Propozycja Teatru Lalek Arlekin to opowieść o tym, co w życiu najistotniejsze, przedstawiona w skali mikro. To refleksja nad tym, co teraz, pomyślana jako krzepiąca historia o przyjaźni i pomaganiu, może dać naszym dzieciom – np. wsparcie w działaniu, model relacji czy baśniowego przewodnika.

Wielki Zły Lis
Dla dzieci od 5 lat
“Wielki Zły Lis” to zrealizowana na podstawie bestsellerowego komiksu pod tym samym tytułem światowa prapremiera teatralna.
Tytułowy wielki, zły lis wprawdzie bardzo chciałby siać postrach i trząść całym lasem, jednak zupełnie mu to nie wychodzi. Przez całkowity brak umiejętności łowieckich, każda próba polowania kończy się fiaskiem i upokorzeniem, a sam lis jest pośmiewiskiem całej okolicy, szczególnie kur. Bezradny i wciąż głodny (bo ile można jeść samą rzepę), daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan. Po co polować na kury i ryzykować życie, skoro można ukraść same jajka, a następnie odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie, i już - posiłek gotowy! Jednak to, co w teorii brzmi dobrze, w praktyce będzie oczywiście bardzo trudne, a w spektaklu na podstawie komiksu Rennera - także niesłychanie zabawne.
Historia porusza wiele ważkich, jednocześnie współczesnych i ponadczasowych tematów, jak przyjaźń, poszukiwanie swojej tożsamości i swojego miejsca w świecie, poświęcenie i nieograniczona moc macierzyńskiej miłości.
Wykorzystane w spektaklu formy zostały zaprojektowane wg dziecięcych rysunków, wyłonionych w ramach konkursu plastycznego na projekt lalki teatralnej.
“Wielki Zły Lis” to zrealizowana na podstawie bestsellerowego komiksu pod tym samym tytułem światowa prapremiera teatralna.
Tytułowy wielki, zły lis wprawdzie bardzo chciałby siać postrach i trząść całym lasem, jednak zupełnie mu to nie wychodzi. Przez całkowity brak umiejętności łowieckich, każda próba polowania kończy się fiaskiem i upokorzeniem, a sam lis jest pośmiewiskiem całej okolicy, szczególnie kur. Bezradny i wciąż głodny (bo ile można jeść samą rzepę), daje się namówić prawdziwemu drapieżnikowi, wilkowi, na z pozoru genialny plan. Po co polować na kury i ryzykować życie, skoro można ukraść same jajka, a następnie odchować pisklaki, żeby zrobiły się tłuściutkie, i już - posiłek gotowy! Jednak to, co w teorii brzmi dobrze, w praktyce będzie oczywiście bardzo trudne, a w spektaklu na podstawie komiksu Rennera - także niesłychanie zabawne.
Historia porusza wiele ważkich, jednocześnie współczesnych i ponadczasowych tematów, jak przyjaźń, poszukiwanie swojej tożsamości i swojego miejsca w świecie, poświęcenie i nieograniczona moc macierzyńskiej miłości.
Wykorzystane w spektaklu formy zostały zaprojektowane wg dziecięcych rysunków, wyłonionych w ramach konkursu plastycznego na projekt lalki teatralnej.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.